2012. március 25., vasárnap

"- Ha jól raktam össze a nyilatkozatokból, a Szép napok-ra fotó alapján választott ki, és a próbákon sem nagyon voltál hajlandó megszólalni, és már aggódott, hogy meg fogod-e tudni csinálni a szerepet, és direkt az egyik legnehezebb jelenettel kezdte a forgatást, hogy kiderüljön, működni fogsz-e. Akkor kitőrt belőled egyszer csak a színésznő?


- Egyáltalán nem. Nem éreztem, hogy bármi változott volna. Életemben nem voltam se színházi előadásban, se filmben. Az volt az első élményem, hogy ott álltam egy zuhanyzóban tök meztelenül és velem szemben ott a stáb. Az első három percben konkrétan azt éreztem, hogy most nyíljon meg alattam a föld. De most. Letelt a három perc, és nem nyílt meg, akkor azt éreztem, hogy most már mindegy, jól van, akkor csináljuk.


- És akkor élvezni is kezdted valamennyire?


- Nem gondolsz erre. Csinálod és kész. Túlélés.


- Soha nem szoktad élvezni a játékot?


- Élvezem, de nem azért, mert jó szerepelni. Nem cél. Nem érdekel. Hanem mert valamit meg tudok ezáltal fogalmazni magamból, dolgokat, amik nekem fontosak, és nem tudnám máshogy elmondani."

Tóth Orsi

-        "  Si je vois bien, d’après tes déclarations, tu as été choisie pour De Beaux Jours (Szép napok) par des photos, et même lors des répétitions tu étais peine disposée à parler, il (Mundruczó) commençait donc à s’inquiéter si tu pouvais incirner le rôle, et a commencé expret par la plus dure scène pour qu’il s’évère si ça marche ou pas. Là, tout d’un coup l’actrice a jailli de toi?

-          Pas du tout. Je ne ressentais pas si quelque chose aurait été changé. Je n’avais jamais été dans ma vie dans un spectacle, ni dans un film. C’était ma toute première expérience; que j’étais debout dans les douches, toute nue, et en face de moi il y avait l’équipe de tournage. Pendant les trois premières minutes je ne souhaitais rien d’autre que la terre s’ouvre en dessous de moi. Mais tout de suite. Les trois minutes se sont passées, et elle ne s’est pas ouverte, et là j’ai éprouvé que c’était déjà tant pis, bon, alors faisons-le.

-          Et à ce moment-là tu as commencé à plus ou moins prendre du plaisir aussi?

-          Tu ne pense pas à ça. Tu le fais et c’est tout. La survie.

-          Tu ne prends jamais de plaisir du jeu?

-          J’en prends du plaisir, mais pas parce que se faire remarquer, c’est bien. Ce n’est pas de but. Ça ne m’intérèsse pas. Mais parce qu’à travers du jeu je suis capable de formuler quelque chose de moi, des choses qui n’ont pas d’importance, et que je ne pourrais pas formuler autrement.”


Orsi Toth

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése